donderdag 11 juni 2015

Recept romige broccoli ovenschotel

Van de week weer een heerlijk recept gegeten. Kreeg dit als tip van mijn buurvrouw.
Een lekker gerecht van broccoli en walnoten in een romige saus met knoflook. Eenvoudig en snel te maken.

Nodig voor 2 personen:

1 stronk broccoli, in roosjes
235ml room of kookroom
1 el mayonaise
1 handje gehakte walnoten
2 teentjes knoflook, fijngehakt of geperst
Zout en peper naar smaak
Handje geraspte kaas

Bereidingswijze

1. Verwarm de oven voor op 180 graden.

2. Kook de broccoli in 3 a 4 minuten beetgaar in een laagje water. Giet af en spoel af onder koud water.

3. Meng de room, mayonaise, knoflook en walnoten in een kom. Breng op smaak met zout en peper.

4. Leg de broccoliroosjes in een ingevette ovenschaal, giet de saus erover. Bak 15 minuten, bestrooi dan met de geraspte kaas. En laat nog 5 minuten in de oven staan zodat de kaas is gesmolten.

Wij hebben de broccoli ovenschotel met gebakken aardappeltjes gegeten. En ik heb een kipfiletje in blokjes gesneden en even lekker aangebakken in de koekenpan. Deze heb ik aan het broccoli mengsel toegevoegd.

Dit gerecht is ook heerlijk met tagliatelle en een stukje zalm.

Tip: Wij hadden van de schotel over. Ik heb hier de volgende dag wat gekookte pasta aan toegevoegd en een tijdje terug gezet in de koelkast. Zo heb ik later op de dag een heerlijke koude pasta salade gegeten.
Heerlijk voor de warme zomerdagen bij een bbq of als lunch.

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.

Enjoy Life By Tally.